Day 5 Kiss from Trapani!

15

Докато слънцето изгрява над Средиземно море, в опасна близост вече е един от най-интересните и красиви острови - Сицилия!Три морета мият бреговете й - Тиренско, Йонийско и Средиземно.
Качвам се на най-високата палуба на кораба и пред мен е островът.Толкова красив, колкото си го представях.
Спирката е град Трапани.Познат още като един от главните мафиотските градове през 19-20 век.Градът има около 70 000 жители. Намира се в подножието на планината Монте Ериче и на границата между Тиренско море и Средиземно море. Затова е наричан -град между две морета.
Тук откривам приятна прилика с Малта.Не мога да реша дали е в архитектурата, природата, цветовете или настроението на града.Но и тук се чувствам специално, както в Малта.
На пристанището ни "посреща" лично генерал Джузепе Гарибалди с каменно изражение!Кимваме му с глава и навлизаме в града.

Тръгвам по малките криволичещи улички с червената си пола, с която определено не оставам незабелязана ...Просто червеното привлича погледа!А аз  съвсем забравям за мафиотското присъствие на острова...
Тук всичко е малко еклектично като архитектура - съчетание от римска, гръцка и средновековна .Но без значение от кой период са сградите всичките им траси са обсипани с цветя!Рай за моите очи!
Започвам да броя - 2 сгради -църква, две сгради -църква и така през целия град!Не остана нито една, в която да не сме влезли /за църква става въпрос/.Уникално е как в град сравнително малък , най-малката им църква е в пъти по-голяма от най-голямата ни такава в България.
Повечето църкви са от периода на 15-16 век.А най-внушителна е базиликата-светилище на Мария Сантисима наричана още "Мадона ди Трапани". В храма се намира мраморна статуя на Мадоната на Трапани.
Поредното интересно нещо ме очаква след завоя вляво.Аромат на току що изпечени бисквитки, шарени сладки и любимите ми макарони...И всичко изработено от паста!!!Точно тук разбирам, че пастата е измислена именно на острова и местните много се гордеят с това..Наистина перфектно място за първа спирка и втора закуска!
В курорта, тъй като според мен това си е курортно място, създаден в стила на тукашните италиански селца, се чувствам свободна!Особено когато стъпвам на крайбрежната улица и морето се изправя пред мен в целия си синьо-зелен блясък.Камъни, вода, камъни, вода и  пак е прекрасно!
Въпреки че плажовете им, ни най-малко  не са като нашите,днес смятам да се понамокря в морето.Само краченцата, но това е добър повод да прибавя поредния бански /от близката улица с магазини/ към колекцията си.Водата е режещо студена, но на кого му пука,..... аз съм на плаж на остров Сицилия, ако иска може да завали и сняг!
Тук музеи не разбрах дали има, не че сме търсили при наличие на такова хубаво време  и да се затворим между четири стени?! Абсурд!А и цялото градче си е един своеобразен   музей на архитектурата !

Не знам как, но със съпруга ми излизаме в по-новата част на града и тръгваме по-най страхотната улица за мен!!!Познахте!!!Централната им шопинг улица....Тя е дълга с километри и това ми носи едно такова радостно чувство....Не и на половинката ми, който деликатно се спасява от шопинг обиколката.Какво пък... "И сам войнът е войн" -мисля си аз."Километрична улица със стотици магазини ли ще ме оплаши!?.............Май успява!Не мога повече и след час се връщам задоволена с куп торби и подаръци за любими хора,да намеря мъжа си, който нахално си похапва паста на крайбрежната и си говори с местен.
Тук местните са много дружелюбни и любезни.Факт, който не мога да пропусна да споделя, за разлика от малтийците.Особено българите живеещи в Малта.Не искам да коментирам!
Задължително е да се посети градчето Ериче,на което цялата му красота е в това, че е построено от камъни и е една от забележителностите на провинцията.На минути с кола от Трапани.Ние не успяваме да стигнем до там, но следващият път ще го направим!
Толкова слънце и емоции, че почти забравям да снимам.



витрина на LUSH /Dream Cream
*всички снимки са лични и правени от мен


Из круизния вестник :  Трапани !  24.04.2014

Време и температура  - слънчево 24 градуса
Дрескод - Гала
Промоции в Бутика за дрехи  -10% на чанти FURLA
Вечеря-   Риба меч, сьомга и скариди на едно
Бюфета последна палуба - най-красивият италианец от персонала/това май не го пишеше във вестника!/
Настроение : Слънчево !

15 коментара

  1. Мечтая да посетя Трапани....гледала съм страхотни снимки и знам,че е много красиво. С твоя пост се пренесох за малко там :) Благодаря

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пожелавам ти скоро да се полюбуваш на това място на живо!!!И аз да "носталгирам"на твои снимки!

      Изтриване
  2. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  3. Снимките са един път -няма такава красота (включвам в това число и предишния пост за Малта, че вчера пропуснах). От къде мога да се сдобия с такава пола?

    ОтговорИзтриване
  4. Хрисинка,благодаря ти!Мястото наистина е прекрасно!А за полата-тя е от магазин ЗАРА/минала колекция/.Но сега са пуснали подобни в същия цвят пак там.

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасно е в Трапани. И аз искам да го посетя :) пожелавам си :) Много хубав пост, любимият ми от круиза ти.

    ОтговорИзтриване
  6. Всеки ден очаквам вълнуващ пост от следваща спирка, Миленка. И всеки път е прекрасен. Пишеш токлова увлекателно и красиво, както и снимаш :) Опасявам се, че остават само още няколко серии на този сезон и ми става малко мъчно.

    ОтговорИзтриване
  7. Любимите ми пола, чанта, в прекрасно и китно градче, уникални снимки ииииии....мернах си подаръка :D Днес съвсем ме пренесе с теб на кораба и из улиците на Трапани,не само с поста ами и с изненадата. Жалко че идва края на пътешествието :(

    ОтговорИзтриване
  8. Много вълнуващо пътуване и дестинации!Тази ми е любимата!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Искам яяяяяя - червената ти чанта :))

    И цялият ти круизен разказ е толкова вдъхновяващ!

    Поздрави! Даниела

    ОтговорИзтриване

Instagram

© Mimi's fashion moments. Design by MangoBlogs.