Day 3 Salam aleikum,Tunisia!

17

Салям алейкум,Тунис!
Красива страна, ако обичаш пясъка!Аз не го обичам чак толкова!
Тук в близост до пристанището има няколко места, които си заслужават да бъдат посетени - столицата Тунис, Медина, Картаген, Сиди Бу Саид.Ние избрахме да отидем до едно от най-красивите и автентични места в град Тунис - Медина.
Медина е старата част на града, в която има много исторически и културни обекта. Кварталът е мястото, където човек може да се докосне до древната ислямска цивилизация. Местността Медина е обявена за културно и историческо наследство под егидата на ЮНЕСКО.
Уличките с къщи в мръсно бяло и типичните за там сини порти, накацалите по тротоарите кафета и безброй дюкяни настойчиво приканват за една обиколка.
В днешно време местността представлява търговска зона, с множество сергии и магазини, от които може да се купи какво ли не. 

...''Страхотен късмет сме имали днес- ни казва бар мениджърът на кораба, който е българин '!
...Не ни ограбиха, не ни набиха, дори не ни отвлякоха за пари, както се е случвало с предишни пасажери от кораба.
Е,разбира се, не минахме без последствия, но когато само те излъжат при възможните варианти по горе, това си минава като нещо безобидно!А и да отидеш в Тунис/Мароко или Египет/ и да не те измамят, все едно не си ходил в дадената страна.Мисля, че туроператорите не са ни казали всичко и това си е една от атракциите там!?!
В Тунис за всичко трябва да се пазариш, от такситата до магазините  сергиите.За да се пазарува от Медина, трябва да се има в предвид, че официално обявените цени подлежат на „договаряне”. Пазарлъкът е най-големият съучастник на купувачите  на арабските пазари, възможно е да се договорят  и намаление до пъти по-ниска цена.
Пример ,за което са 'преговорите' ни за цена на такси, които започват от 85 евро и си стискаме ръцете на 25 евро.Трябва да отбележа, че в това "пазарене" участвам и аз!Не,че е повод за гордост, защото не си падам по ци...ски изпълнения като това!"

Не съм впечатлена!
Може би единствено от факта,че местните ме оприличиха на берберка и странно оглеждаха лицето ми като междувременно предлагаха камили на мъжа ми .Наддаването стигна до 50 камили, за които съпругът ми каза, че децата много биха се зарадвали, но след това отказа любезно и покупко-продажбата не се осъществи!хихихи
Грешка, която направих е да се 'пусна' по феерична светла рокля в град,в който повечето жени се разхождат със забрадки .Това /различната визия/ определено предизвиква, погледи, недоволство или точно обратното, което не е положително в случая!
Това е и причината повечето ми снимки от тази дестинация да са от пристанището или в близост до него.Просто ме беше страх да извадя фотоапарата и да покажа рамене в центъра на столицата .
;
Персонал на кораба
Обслужващият персонал е почти изцяло от индийци,азиатци и малайзийци,които са най-милите и хрисими хора на планетата.Те са най-нископлатеният персонал на кораба, в сравнение с персонала от Европа.Но за страните ,в които живеят ,с получаваните заплати тук, там са като крале.Много милички и добри хора.
Обслужването беше на много високо ниво на целлия кораб.Стаята ни се оправяше по 2-3 пъти на ден,а сервитьорите се държаха с нас с уважение и почит.Лично двамата сервитьори,които обслужваха нашата маса в ресторанта през целия ни престой ,винаги ни носеха допълнителни порции от най-хубавите ястия/без да молим за това/.Това се прави ло само за любими пасажери ,разбрахме по-късно!
Из круизния вестник :  пристанището в град La Goulette -Tunisia !  22.04.2014
Време и температура  - топло с купеста облачност 20 градуса
Дрескод - Кежуал
Промоции в магазина за бижута  -40% на GUESS
Дискотека -   Хитове от 90-те
La Cabaret 20:30 -уроци по танци /Cha cha cha dance/
Настроение : Миленично !

17 коментара

  1. Много ми е трудно да си избера (не че някой ме кара на сила),но тази публикация ми е любимата от цялото пътуване,поне засега!Страхотни цветове,много екзотично и интересно :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Със сигурност слядващата ще ти хареса още повече,защото тя е моята любима и като дестинация и като снимки!

      Изтриване
  2. Уникално! Още повече ми сеходии <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да,да,но не и в Тунис!!!Някъде по южно в Африка!!!

      Изтриване
  3. Истинска наслада е да следя твоето пътешествие в снимки - жизнерадостни, колоритни, естетични. Очаквам всеки пост за круиза с нетърпение :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Боби!Надявам се моите публикации да са поне наполовина толкова интересни за теб,колкото са твоите за мен!!!

      Изтриване
  4. Попаднах тук съвсем случайно - хубав пътепис, чудесни снимки и (в градация!): прекрасна авторка... :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря!Много сте мила!Ще се опитам да не ви разочаровам със следващите публикации!

      Изтриване
  5. И на мен ми се пътува :)))) Определено ме зареждаш с настроение и идеи за предстоящи бягства от сивия град. :)) <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам и дано скоро имаш своето прекрасно пътуване!

      Изтриване
  6. Чудно разказваш! Иска ми се да тръгна веднага! А снимките влошават нещата - прекрасни са. (Тъкмо влизам вкъщи след предишната екскурзия, рано ми е за друга, трябва да устискам!)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти ,Хриси!И твоята дестинация не е била никак лоша!!!

    ОтговорИзтриване

Instagram

© Mimi's fashion moments. Design by MangoBlogs.